Образователна игра HABA “Хвани ме” е подходяща за деца на 4+ години. Тази игра тренира ловкоста,бързината и концентрацията. Могат да участват от 2 до 7 играчи. Съдържа две игри и към всяка игра има варианти за по-големи. Продължителността на играта е около 15 минути. Настолната детска игра е подходяща за индивидуална работа с деца със СОП (специални образователни потребности).
За играта:
Мишлетата са се настанили удобно и весело цвърчат. Но котката се промъква към тях!
Игра №1: “Пикникът на мишлетата”
Цел на играта:
Хващане на Мишлета. Котката се опитва да хване колкото се може повече мишки. Мишлетата се опитват да избягат. Котката подготвя чаша и заровете.
Подготовка:
Най-големият играч е котката в първия кръг. Той взима дървената чаша и цветния зар. Всеки играч си избира мишле. Ако има 7 играчи, този от тях, който е в ролята на котката, не взима мишле. Мишките стоят в средата. Всички играчи, освен котката, поставят мишлето си на масата, така че нослетата им да се опират. Играчите придържат мишлетата си за края на опашките им. Останалите мишлета и зарчето с точки остават в кутията на играта. Сега трябва да се избере цвят за сигнал на котката за атака.
- Ако има 6 или по-малко играчи, цветът на мишлето на играча-котка е сигналният цвят.
- Ако има 7 играчи, играчът-котка определя цвета с хвърляне на зарчето.
Как се играе?
Играчът-котка хвърля зарчето в чашата, обръща я на масата, за да могат всички да видят цвета, който се е паднал.
Ако зарът показва сигналния цвят … Играчът-котка се опитва да хване мишле от масата с чашата. … Играчите дръпват мишлетата си възможно най-бързо.
– Котката не е хванала мишки? Играчът-котка взима чашата и хвърля зарчето както преди. Останалите играчи поставят мишлетата си върху масата като в началото.
– Котката е хванала мишка? Играчът, чиято мишка е хваната, получава дървената чаша и цветния зар. Той е играчът-котка за следващия кръг. Всички останали играчи поставят мишлетата си върху масата както преди.
!!! Внимание: сигналният цвят се променя автоматично!
!!! Важно: Ако има 7 играчи. Новият играч-котка дава мишлето си на предишния. После хвърля зарчето, за да определи новият сигнален цвят.
– Котката е хванала повече от 1 мишле? Играчът-котка решава кой от играчите с мишки ще бъде новата котка. Ако зарчето показва различен сигнален цвят…
… Тогава мишлетата остават тихи в средата. Играчът-котка хвърля зарчето отново.
!!! Внимание: Ако въпреки това играч дръпне мишлето си, той веднага става новият играч котка.
Край на играта:
Играта приключва когато котката мишките са твърде уморени, за да продължат да се преследват. Най-важното е всички да се забавляват!
Варианти за по-големи деца
Редувайте се по часовниковата стрелка и определете колко кръга искате да играете. Всеки играч може да е котка 5 последователни кръга. За всяка хваната мишка се отбелязва точка. Кой има най-висок резултат в края на играта?
Игра №2: “Внимавай, мишле!”
Цел на играта:
Играчът-котка трябва да хване мишката с цвета, който се е паднал на зарчето.
Подготовка:
Като в Игра №1. Не се избира сигнален цвят.
Как се играе?
Играта започва точно като игра №1, но задачите и резултатите са различни.
Показва ли зарчето цвят на мишка, намираща се на масата? Това означава:
– Успя ли е играчът-котка да хване мишка с цвета, който показва зарчето? Той взима чашата, слага зарчето и го хвърля отново. Издърпа ли играч своят мишка, въпреки че не в цвета от зарчето? Той става новият играч-котка веднага. Ако повече от един играч е издърпал мишката си, играчът-котка избира един от тях.
– Хвана ли играчът-котка мишле в същия цвят като зарчето? Този играч с мишка получава дървената чаша и цветния зар. Той е новата котка
– Успя ли играчът-котка да хване и други мишлета? На тях не им се случва нищо – остават в средата за следващия кръг. Дори и играч да издърпа мишката си, въпреки че не е в цвета, който се е паднал на зарчето, този път той има късмет: нищо не му се случва.
– Зарчето показва цвят на мишка, която не е в играта? Всички мишлета стоят мир. Ако играч издърпа мишлето си, то веднага той става новата котка. Ако няколко играча са издърпали мишките си, то играчът-котка избира един от тях.
Край на играта:
Играта приключва когато котката мишките са твърде уморени, за да продължат да се преследват.
Варианти за по-големи деца:
Използвайте зарчето с точки. Сигналното число за всеки кръг се определя чрез хвърляне на зара. Дава се число на всеки играч с мишка. Ако зарът показва сигналното число, играчът-мишка обръща чашата върху масата в опит да хване мишката в съответния цвят. Играчът с мишка се опитва да я издърпа за опашката колкото се може по-бързо.
Съдържание: 6 дървени мишлета на шнур, 1 дървена чаша 1 цветен зар 1 зар с точки 1 книжка с инструкции на български език
Материал: Дърво, Картон
Брой играчи: от 2 до 7 човека
Продължителност на играта: 10-15 мин.
Продукта не е подходящ за деца под 3 години. Малки части.
Производител: HABA / Германия